Stichting Walk On op Delfsail 2016

DelfSail 2016 4

Na het succesvol verloop van de Estafetterun van Lauwersoog naar Wagenborgen, stond Stichting Walk On afgelopen week op DelfSail 2016 - A Festival of Energy in Delfzijl.

DelfSail het eerste evenement waar stichting Walk On zich mocht laten zien aan het grote publiek. Er was tijdens alle Saildagen een stand waar de stichting flyers overhandigde en zich kon presenteren op DelfSail.

Woensdagavond 29 juni tijdens de Pré-DelfSail werd er een poging gedaan om zanger Lee Towers te ontmoeten. Die op dat moment een muziekoptreden gaf in de Eemshaven. Tevergeefs was Lee Towers net weg. Een cover van Lee towers "You never walk alone" is een rode draad voor de stichting. De stichting Walk On hoopt dat een ontmoeting in de toekomst een keer plaats zou kunnen gaan vinden.

Vrijdag 1 juli werd er een demonstratie gegeven door André uit Duitsland. Gebruiker van een exoskelet (robotpak) van ReWalk. André heeft al ongeveer 13 jaar een dwarslaesie. Waar van de laatste 3 jaar weer te kunnen lopen in een exoskelet. André vertelt dat in die 3 jaar dat hij het exoskelet gebruikt, op lichamelijk vlak, alleen maar positief voor hem zijn geweest. Hij gebruikt minder medicijnen door het lopen in een exoskelet. Door het lopen is alles weer iets beter is geworden: blaas, darmen, minder last van zijn rug, geen spasticiteit meer in zijn benen. Kortom hij voelt zich veel fitter! Ook zegt hij: "Om mensen weer op staand niveau aan tekijken voelt geweldig"

Ondanks de wisselvalligheid van regen en zonneschijn, kijkt stichting Walk On tevreden terug op de resultaten van de afgelopen Saildagen. Naast alle gulle donaties, vind stichting Walk On het belangrijk om zich kenbaar te maken. Ook zijn er goeie contacten gelegd, waardoor de stichting haar gewenste doelen kan bereiken.

Klik hier voor meer foto's van DelfSail 2016.