Expedition Zechstein 2018

Expedition Zeichstein

Veendam - Deze zondag was de launch van de Zechstein Expedition. Onze Ambassadeur Dennie Jager is gevraagd om mee te doen met deze expeditie.

Tijdens de expeditie wordt ernaar gestreeft om het bewustzijn en het belang van Magnesium te vergroten.
Magnesium is nodig in elke cel van je lichaam en helpt o.a. van het beschermen van je DNA tegen de knagende tijd.
Veel koffie en stress vergroten de kans dat je lijf te weinig van dit belangrijke mineraal vasthoudt.

Tijdens deze expeditie reizen Rick Koekoek, de wereldberoemde Bike Trial-atleet en zijn team langs de grenzen van de oude Zechsteinzee door Europa.
Ze reizen met veel verschillende soorten vervoer, maar vertrouwen op hun eigen gezondheid, conditie en kracht om de finish te halen.
Kaart Zechstein Zee

Maar wat heeft stichting Walk On hier nou mee te maken?

Onze ambassadeur Dennie Jager is via Robert Zuidema van NietVoorNicks in contact gekomen met Richard Danel van Magnesium Health Institute te Veendam. Ook is een gezonde levensstijl belangrijk voor iemand met een dwarslaesie, precies het raakvlak wat de stichting Walk On beoogt.
Dennie zal 60 km. gaan handbiken en vervolgens 1 km. gaan lopen in het ReWalk Exoskelet.
Terwijl anderen een wielrennerstocht gaan maken van 240km., hier zal o.l.v. wielrennersvereniging de Stormvogels ook Robert Zuidema aan meedoen.

Dit zal allemaal plaats vinden op zondag 21 oktober in Veendam. Meer informatie kan je vinden op https://www.expeditionzechstein.com/

HET EERSTE DOEL IS BEREIKT!!!

Het eerste exoskelet is nu een feit. Zie ook "Eerste exoskelet officieel volledig in eigendom". Op naar de volgende zodat we meer dwarslaersie patiënten kunnen trainen in dit pak en kunnen aantonen dat een exoskelet bevordelijk is voor de gezondheid van dwarslaesie patiënten.

Stichting Walk On